מה עושים במקרה של פציעה בתאונת דרכים

מערכת שורש  יח אב, תשפא  7/27/2021

הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות אם עברתם תאונת דרכים הוא לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין תאונות דרכים
.......................

מה עושים במקרה של פציעה בתאונת דרכים

צילום: canva

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה- 1975, תאונת דרכים קלה או קשה מזכה בפיצויים כל אדם שנגרמו לו נזקי גוף. הפיצויים יתקבלו מחברת הביטוח של הנהג של הרכב בו נהג או הוסע הנפגע כאשר אין שאלה לגבי האחראיות לתאונה. כל נפגע יקבל את הפיצוי מהרכב שבו הוא נסע. גובה הפיצויים הוא פרמטר של חומרת נזקי גוף אשר נגרמו לנפגע והובילו לנזקים שונים משניים כגון: הפסדי השתכרות, כאב וסבל של האדם שנפגע, הוצאות רפואיות שונות ועוד. בכדי לקבל את גובה הפיצויים המקסימלי חשוב מאוד להוכיח את הנזקים שנגרמו לאדם בצורה הטובה ביותר.

כיצד יש להתנהל אם נפגעתם בתאונת דרכים
אם נפגעתם בתאונת דרכים, בשלב הראשון חשוב שתבצעו רישום פרטי של הרכב שמעורב בתאונה. אם מעורבים מספר רכבים יש לרשום את כל הפרטים של כלל הרכבים שהיו מעורבים בתאונה. כמו כן, חשוב מאוד לרשום את פרטי נהג הרכב על פי המפורט בתעודה המזהה שלו. אם יש עדים לתאונה המדוברת חשוב מאוד לקחת מהם פרטים וזאת בכדי שאם הנהג שפגע בכם יתכחש בשלב מאוחר לתאונה או לאחראיות שהייתה לו בתאונה העדים יוכלו להוכיח כי הנהג היה מעורב. חשוב מאוד לצלם את הרכב שפגע בכם מכל זווית אפשרית

חשוב מאוד להתפנות לקבלת טיפול רפואי כמה שיותר סמוך לזמן שבו התרחשה התאונה. מדובר על עניין שיש לו השפעה מהותית לגובה הפיצויים שניתן לקבל. לא פעם נפגעים בתאונת דרכים בטוחים כי בשל העובדה שהם נפגעו באופן שולי הם לא זקוקים לטיפול רפואי כלשהו ועל כן הם גם לא ניגשים לטפל טיפול רפואי. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי כאבים מפגיעה בתאונת דרכים יכולים להתפרץ רק לאחר כמה ימים. כמו כן, לעיתים ישנם נזקים סמויים שחשוב מאוד לבדוק. לכן, עליכם לגשת כמה שיותר מהר לקבלת טיפול רפואי. מעבר לכך שזה דבר חשוב עבור הבריאות שלכם, יש לכך השכלות על התביעה שתגישו. אם הגיעה ניידת רפואית לזירה של התאונה, לא כדאי להתנגד לפינוי בניידת ויש לציין בפני החובש או הפרמדיק את כל הכאבים שיש לכם בגין התאונה וזאת משום שהם מכינים דוח פינוי נפגע בתאונה שתוכלו להשתמש בו לאחר מכן בתביעה.

מה תעשו אם לא הגיעה ניידת רפואית לזירה?
על אף שבמרבית תאונות הדרכים, גם הקלות, מגיעה ניידת רפואית למקום, הרי שאם במקרה לא הגיעה ניידת רפואית למקום שיכולה לפנות אתכם, חשוב שתיגשו באופן עצמאי לקבל טיפול רפואי בחדר מיון של בית חולים הסמוך כמה שיותר למקום התאונה. במידה ולא ניגשתם לחדר מיון עליכם לפנות לקופת החולים בכדי לבצע בדיקה ולקבל הנחיות כיצד עליכם לפעול. כמובן שכאשר אתם מגיעים לקבל טיפול עליכם לפרט את כל מה שכואב לכם וכן לפרט את כל המגבלות שלהם. גם פגיעה שנראית לכם קלה עלולה להתברר בטווח הרחוק כפגיעה קשה שיכולה לפגוע לכם באיכות החיים ובשגרת החיים וחשוב מאוד לקשר אותה לתאונה שעברתם שכן, ככל שניתן יהיה לקשר בין התאונה לפגיעה כך ניתן יהיה לתבוע פיצוי גבוה יותר. עליכם לוודא שהרופא רושם את כל התלונות שלכם בכדי להשתמש גם במסמך המדובר במהלך התביעה. משרד עורכי הדין רונן ברק ושות מתמחים בתביעות נזקי גוף לאחר תאונות דרכים, תוכלו לקרוא ואף לקבל ייעוץ משפטי דרך אתר המשרד.

הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות אם עברתם תאונת דרכים הוא לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין תאונות דרכים אשר ידוע כמקצועי ומנוסה בתחומו. עורך דין מעין זה יסייע לכם לקבל את הפיצוי שמגיע לכם בהגשת תביעה בצורה נכונה. אם אתם מחפשים עורך דין תאונות דרכים מקצועי שיוכל לסייע לכם, היכנסו לאתר של משרד עורכי הדין רונן ברק: www.baraklaw.co.il